guantánamo is closing

november 17, 2008

obama säger i en intervju att den amerikanska guantánamobasen på kuba ska stängas:

till intervjun.

– Jag har sagt hela tiden att jag ämnar stänga Guantanamo, och jag ska fullfölja det.

– Jag har sagt hela tiden att Amerika inte accepterar tortyr. Jag kommer att se till att vi inte torterar. Det är en del i försöken att återställa USA:s moraliska status i världen.

Men han utvecklade inte närmare vad som ska hända med Guantanamofångarna, om de ska tas till civila fängelser i USA, ställas inför rätta eller friges.

800px-pair_of_omar_khadr_demonstrators

Kommentera

