fuck you, fuck you very much!

december 15, 2008

efter att ha lyssnat på lily allens fuck you har jag gjort en lista på fuck yous.

1. fuck you, lars ohly, för att du blackmailar de i den s.k. vänsterententen. du lär dig aldrig av historien, en historia som ni i vpk förresten inte ens bemöter.

2. fuck you, beatrice ask, för att du får mig att tro på en dystopi. hur kan du vara så osympatisk? ingen kommer minnas något du gjort dessa år. inte ens flickor flickorna på nummer fyra.

3. fuck you, mona sahlin, för att du i all din klarspråkighet misslyckas vara konkret. när blev socialdemokratin liktydigt med att fegt bevaka/bevara opinionssiffror? hjalmar branting hade skämts för dig.

4. fuck you, veckorevyn, för att ni endast lyckats samla in dryga 35000 ”underskrifter”. Ingenstans på er jävla skithemsida hittar jag något om att skriva på mot våldtäkter. Jag blev tvungen att söka efter ”våldtäkter”. Mode, shopping, kläder, kändisar och smink? Vem fan kan ta er amatörjournalistisk på allvar? Beatrice Ask? Verkligen? Förresten, Ove Persson i Umeå har skrivit på två (2) gånger, se nummer 34504 och 34505. Vill ni göra en riktig impact så måste ni vända er till killarna. Och hur många killar läser Veckorevyn? Hade ni ens ett samarbete med herrtidningar? DV Man (jag såg inget) eller Café (läser inte skiten)? 

veckorevyn

5. fuck you, forskningsrådet, för att ni inte gav mig doktorandtjänsten.

6. fuck you, du 17-åriga kille på gymmet idag, för att du inte vågar vara dig själv utan knaprar ryssfemmor innan du lägger dig. och nej, du kunde inte dölja din osäkerhet för den var överallt i dina blickar. men tjejen du flörtade med – hon som stod på trampen i 90 minuter! – kan du säkert lura länge nog för att få i säng.

7. fuck me, daniel myrén, för att jag i min idioti kollar på dexter, tränar på gym på förmiddagen och spelar volleyboll på kvällen, pratar i telefon med syrran alldeles för länge just för att det är 25 mil oss emellan, laddar ner alldeles för mycket musik – betalar gör jag inte heller, håller mig borta från intimitet med nära och kära, anser mig ha mognat när jag inte orkar gå ut på krogen själv (jag gjorde det ju hela tiden förra gången jag var singel!) – vem lurar jag?, glömmer preventivmedel och tror att ”these little fuckers won’t slip through”, äter alldeles för mycket protein och skyller gaserna på min hund diesel, inte vet vad det menas med att vara bisexuell, skriver alldeles för mycket och till andra predikar att ”kill your darling är ett måste!”, när jag skulle kunna GÖRA NÅGOT VETTIGT AV MITT LIV!

dexter

men jag vill ju inte, som lily, ha ”fuckloads of diamonds” så jag fortsätter imorgon med same old, same old. beach 2009, fuck yeah!

Kommentera

