they all moved to arboga

december 18, 2008

var tar alla kids vägen? vart flyttar härntakidsen efter gymnasiet?

justin timberlake ft t.i. – if i

för inte stannar alltför många fly kids kvar, de gör väl som jag gjorde: ett år efter gymnasiet flyttade jag från örebro till en ny stad, i mitt fall kalmar.

photo0490

mgmt – supervolcano

det blir lätt lite tråkigt när wayne’s intas inte av folk i ens ålder (+- 27) utan av 12 gymnasietjejer som delar på 9 devil cakes. men jag kanske inte ska klaga utan bara inse att härnösand inte är en stad för yngre vuxna utan för kids och seniors.

photo0492

kanye west – love lockdown (messkid savesthecity remix)

i totally understand though: jag skulle inte heller ha bott kvar i en stad där den enda konsert för yngre som ges på ett helt år är med lasse lindh. fuck him. 

photo0493

on a different note, jag hörde idag efter le gym låten nedan på p3. den är the illest och jag undrar varför jag inte hört den innan.

dead prez – hip hop

diplo lämnade in en remix som jag inte diggar quite as much. varför messade han med the bassline?

dead prez – hip hop (diplo remix)

photo0494

here’s a tribute to our beloved härnta kids:

mgmt – kids (pet shop boys synthpop mix)

Kommentera

