upplevelser i stockholm, del 2

januari 26, 2009

livet går vidare, so sick of average kicks.

chris cornell – part of me (produced by timbaland)

vid vårt besök i stockholm i helgen var det för mig tvunget att besöka carin westers butik på rörstrandsgatan. här ett antal bilder därifrån.

photo06691

emma a.k.a. hairy lady knight utanför butiken.

photo0671

emma a.k.a. hairy lady knight spanar in utbudet. 50% på allt i butiken.

photo0676

inte den mest vågade inredningen men vissa höjdpunkter fanns såklart. att ”frama” in tjejernas underliv var ett genomgående tema. emma a.k.a. hairy lady knight spanar på annat under tiden jag gjorde denna observation.

photo0677

emma a.k.a. hairy lady knight smyger sig här på expediten som hade sin andra dag.

photo0680

en av carin westers anställda. hon sprayar ett par skor ljusgröna, möjligen till den kommande kollektionen. jag fotar hennes stjärt och emma a.k.a. hairy lady knight blänger på mig.

photo0681

slutresultatet: ett par gröna skor på kartong. emma a.k.a. hairy lady knight tänkte ta dem o springa men jag stoppade henne. ”en god moderat stjäl inte i det ljusa!” sade jag.

photo0682

här finner vi emma a.k.a. hairy lady knight på emmaus andra våning, götgatan.

photo0684

fann denna skyltdocka på herravdelningen på åhlens city. ”tvingar de dig dra in magen så där?” frågade jag honom. ett annat fenomen jag observerat är att manliga skyltdockor numera anammar det kvinnliga idealet med att visa revbenen. tråkigt.

photo06871

nu kom min narcissitiska sida fram, beklagar det, men hur kan man inte älska detta fynd jag gjorde på fico i gävle? halva priset på denna carin wester-halsduk. det finns en annan tjej i härnösand som har den blå varianten; holla at me jullan/gullan! sen hade ju peter jöback denna i en annons för sin turné, något jag berättade för kassörskan. tror hon blev lite skrämd av min carin wester-mani.

3 Responses to “upplevelser i stockholm, del 2”

  1. Maria Says:

    Älskar din prosa..du är så rolig..haha, hairy lady, en moderat stjäl inte etc etc..Bravo! Vill du skriva en bok med mig när vi blir äldre ?🙂

  2. Daniel Myrén Says:

    var inte vi på väg att skriva en bok? det gick inte bra, minns jag.

  3. Maria Says:

    Yes, men vi lade ned det då vi insåg att ett grävande i vår uppväxt och ett objektivt perspektiv skulle få oss begå kollektivt självmord..🙂


Kommentera

