men är det inte roande så säg – nej

mars 28, 2009

överraskad
överreagerar
överdriver
de flesta beskrivande ord som börjar på över tycks stämma in på min personlighet från time to time.
just now in the kitchen så råkade jag och Mr Big aka Daniel Myrén i luven på varandra då han lekte med ett äpple som föll ner i mitt vattenglas. katastrof ansåg jag i ca 45 sekunder. sen hade jag släppt tanken på hans, enligt mig, barnsliga upptåg. men av vad jag kunde avläsa hos Daniel efter dessa 45 sekunder var någon som lessnat på mitt ballongblåsande av situationen och fann honom kokandes vid köksbordet.

som vanligt så ansåg jag att moi reagerat enligt min skala och trots min insikt om den obefintliga stubin jag besitter eller snarare inte besitter så ser jag inte ett piss åt hans håll. och defenitivt ingen förståelse för hans avsky över min  överdrift.
Självklart är han tokoförstående över på precis samma sätt. det hör lixom till.

nu är vi vänner igen, eller nästan i alla fall och om en halvtimme drar vi in mot stan för att fika tillsammans med Maria.
men är det inte roande så säg – nej.

Kommentera

