permanent foolishness

april 2, 2009

för två månader sedan beslutade jag mig för att införskaffa en giljotin. jag betalade en inte helt oansenlig summa för den av en kvinna som ansåg den fungera utmärkt till att bli av med oönskade kattungar. men hon lyssnade inte på vad jag sade till henne. anledningen till mitt intresse, sade jag, efter att länge och väl drömskt ha övervägt svaret, var att tiden som den behandlade mig, förtjänade att avslutas: och så blev det. smärtan, som jag dittills vägrat förena mig med, försvann efter att det skriande, skärande hugget föll.

photo0904

min morfar alf nordström led av svår depression stora delar av sitt liv. han dog, om jag minns rätt, av lungcancer 1986 fast det kan lika gärna ha varit av en giljotins bedövande skrik. nu ska jag, emma och bamse bli bjudna på mat av min farmor. ”soppa”, sade hon det bjuds på. 


Kommentera

