en sån där djävulens dag

april 16, 2009

ja, idag är det verkligen one of those days. jag fick ett återbetalningskrav från csn på 11000 kr. det satt fint inför den snart avslutade renoveringen av badrummet och barnet vi ska ha i oktober. karma? fuck karma men framför allt fuck csn och retroaktiv betalning.

denna djävulens dag lyssnar jag på bon iver och drömmer om att skjuta ett hål i mitt huvud, tänk vad härligt det vore. men nej! då får jag ju inte träffa mitt barn. så glöm tankarna om skjutjärnet, pengar är inget mer än just det, pengar, inte känslor, barn, bipolär älskade eller mat för den svältfödde.

varför känns det så hemskt att min pappa självmant erbjöd sig betala det, att bistå mig? jag hoppas jag kommer vara där för mitt barn på samma sätt. men samtidigt vill jag ju inte att mitt barn ska ange för låg inkomst till csn… stupid, stupid, stupid!

nedan bilder från min, jonas och arbetskamraten linus resa till gävle och vårt besök på myrorna där. mest shopping för honom, han behövde kläder, to say the least och jag tror vi hittade en hel del.

photo1043

en skyltdocka i entrén.

photo10461

photo10501

en dieseljacka jag köpte till emma.

photo10532

linus posar med en docka.

photo1048

dyr, ful tröja.

photo10511

trench från h&m.

photo10491

kavaj från, om jag minns rätt, gulins.

photo10471

skyltdockan.

Kommentera

