VÄRRE HAR DET ALDRIG VARIT.

april 20, 2009

this is how it goes down in the Myrén and Nordin Larsson familys. med glimten i ögat.

imorse blev jag avbytt av min svärfar från passet med Jonas. klockan 8.30 skulle han börja. 07.55 står han i dörren på väg in. jag står där i trosor och daniels träningslinne (sovstass på jobbet) och kokar mig ett ägg. hinner knappt säga hej förrän han tittar på min och säger:
-Va fet du har blivit.
satte nästan luften i halsen då jag inser att jag nu ska klassas som fet.
skrattar lite lätt och irriterat då jag ber honom skylla allt på sitt barnbarn som får mig att lägga på mig så fort jag bara tittar på en frukt.
-Självklart kommer allt försvinna när du ammar, kroppen är konstruerad för att fungera så.
tur att han inflikade. tur.
men jag kan säga att byxorna kändes extra trånga efter kommentaren då jag skulle åla i min kläderna minuterna senare.
Inser allt mer hur onaturligt smal jag måste ha varit innan. innan min ärta. för om jag nu när jag ligger på ca 65-66 kg med mina 173 cm ska ses som tjock, fastän mitt bmi ligger på 21.7 och alla värden är bra. va fan är då en bra vikt? vad ska vara bra?

vet att min svärfar inte menar något illa, och jag tog inte kommentaren som något annat än ett påpekande på hur smal jag brukade vara. har lärt mig tolka hans ord. men måste erkänna att ätstörda minnen cirkulerar i hjärnan än – 4 timmar senare. ett sunt förnuft har satt stopp för elaka påhopp av mig själv på mig själv. däremot erkänner jag varje dag att jag är så obekväm i mig själv. värre har det aldrig varit.

9 Responses to “VÄRRE HAR DET ALDRIG VARIT.”

  1. Daniel Myrén Says:

    jag vill inte tro att han menade det på det sättet som du, jag och vissa andra tolkar det. han har, som du vet, sagt till dig flera gånger att du är för smal. men det var en hemsk groda hur som helst.

    nu ska jag äta egengjord rostad müsli. yum!

  2. Daniel Myrén Says:

    jag brände müslin. den blev inte så god men jag äter den åndä.

  3. S Says:

    Vad bra att du lärt dig tolka svärfar!😉
    Men jag tycker att folk över lag verkar tycka att de är okej att kalla gravid ”tjock” eller ”små fet”, så fort de får veta att de är bulle i ugn!

  4. T. Says:

    tur att du gått, upp så vi vet att den är den inne! vem vet, kunde vart gaser😉
    puss

  5. T. Says:

    tur att du gått upp, så vi vet att den är den inne! vem vet, kunde vart gaser😉
    puss

  6. klaramaria Says:

    Hej Emma. Länge sen. Ville bara gratulera till bebisen i din mage! Lycka till med den! // Klara

  7. springlinn Says:

    jag kommer till sverige snart och da vill jag se din mage! (skulle aven vara kul att ta en fika med dig, emma. och traffa diesel. och aven daniel.) KRAM

  8. Emma Nordin Larsson Says:

    weej! när landar min springlinn i sweden?

  9. Kompis till en kompis Says:

    Men gud. Om man vet att någon haft en ätstörning, hur fiffigt är det då att kläcka ur sig en sådan kommentar? Kunde han inte sagt att du såg himla fin ut med din lilla mage? För det tror jag att du är. Fin med en ärta i magen.

    Sluta lyssna på elaka kommentarer! Du är fin som du är! Smal eller med en bulle i ugnen!


Kommentera

