charles dickens tryouts

maj 21, 2009

nu testar vi lite. vad tycker ni?

1:

fontthunderhouse

2:

fontsketch

3:

fontsensual

4:

fontsatisfaction

5:

fontpfcentro

6:

fontmegaphone

7:

fontluxus

8:

fontdearsarah

9:

fontalmond

6 Responses to “charles dickens tryouts”

  1. henrik Says:

    Jag borde säga nr fem, men säger istället nr åtta. Fast egentligen är det ju helt omöjligt att säga något vettigt när man inte vet vad det hela gäller.

  2. Daniel Myrén Says:

    nä det är så klart svårare då. det vore nog inte fel med en poll.

  3. Hanna P Says:

    ettan tror jag, den fångade mitt intresse.

  4. henrik Says:

    Jag skulle kanske skippa de scriptartade snitten och istället satsa på något som likt namnet leker lite mer med (fördomar/uppfattningar om vad som är) manligt/kvinnligt. Fånigt, jag vet, men ändå. Iofs kanske det är skönt att helt enkelt undvika de territorierna… (och mellan raderna kan man utläsa varför det ofta tar mig flera månader att slutföra typografiska projekt).


  5. det är ett mycket bra tips henrik. men är inte hela grejen med de scriptartade att de just leker med dikotomin mellan könen? fast jag kanske har fel, det är därför vi behöver kommentarer!

  6. Cicci Says:

    Av de där är det helt klart nr 1 som gäller.


Kommentera

