great sweat

maj 30, 2009

köpte precis mitt första plagg från svenska our legacy vars ss09-kollektion ‘a sundried youth’ är otroligt fin. tröjan ‘great sweat’ kommer ända från göteborgsbutiken fever.se. tänka sig att man måste vända sig så långt från härnösand när man vill ha fina kläder. men det ska det bli ändring på i september!

nu drar jag till smitingen för beachspel så ut i solen med er också!

collection_9

3 Responses to “great sweat”

  1. henrik Says:

    Hoppas att det går bra i höst! Tidigare försök har gått sådär, men det var ju ett bra tag sen sist och förhoppningsvis är staden mer redo nu!

  2. Daniel Myrén Says:

    tack för det! laura palmer-besökare får allt komma på invigningen!

  3. henrik Says:

    Framförallt gymnasiekidsen är väl mer benägna att lägga pengar på kläder nu än senast det fanns en vettig affär i stan*, hoppas iallafall det. De som är lite äldre än så verkar tyvärr fortfarande leva kvar i Big Brother 2003-världen. Men men, det där kan ni ju ändra på!

    *affären som – om jag minns rätt – i slutet av 80- eller början av 90-talet började som en liten importbutik vid torget. De sålde usa-importerade Levisjeans, något som på den tiden kändes väldigt fel – modellerna satt inte som de skulle. Sedan flyttade de till gamla domushuset och sålde Levis, Diesel, Carhartt, Cottonfield och diverse andra saker. Inget man kissade på sig för, men klart bättre än enda konkurrenten (Tetre, som var likadant då som nu, möjligen med större betoning på märkligheter som Jack & Jones). Sedan flyttade affären tillbaka till torget (men till en annan lokal) och blev bättre än någonsin – jag har tom för mig att de sålde Acnejeans, vilket de isåfall var väldigt tidiga med. Obs att mitt minne kan ha rört ihop det mesta, det här är bara som jag _tror_ att det var, haha.


Kommentera

